Czym jest bezsenność i jakie są metody leczenia?

Nie można ukryć, że sen jest przykładową z istotniejszych funkcji życiowych i jego brak może być groźny. natomiast według Światowej Organizacji Zdrowia, na bezsenność cierpi od dziesięciu do trzydziestu procent ludzi na świecie. Dlatego już nawet wówczas, gdy będą pojawiały łagodne symptomy trzeba robić wszystko, by nie dopuszczać do rozwijania się insomnii.

Warto mieć świadomość, że bezsenność nie jest tym samym co chwilowe problemy z zaśnięciem. Jest to znaczące zaburzenie kondycji zdrowotnej, w czasie jakiego częstotliwość występowania odpoczynku sennego nie jest wystarczająca bądź też jego jakość nie jest zadowalająca. Przyczyn pojawienia się insomnii jest kilka. Do głównych zaliczają się: duży albo przewlekły stres, uniemożliwiający wyciszenie się, sytuacja traumatyczna, choroby z sercem, ataki duszności oraz bezdech senny. Do najczęściej pojawiających się negatywnych rezultatów zaburzeń snu zaliczamy: słabszą koncentrację i problemy z pamięcią, zmniejszoną przesłankę do spełniania codziennych obowiązków, odczuwanie senności, zmęczenie, obniżoną sprawność intelektualna. Mogą również pojawić się różne schorzenia.

Bardzo istotna pozostaje higiena odpoczynku sennego. Będą to przyzwyczajenia, jakie zmniejszają ryzyko pojawienia się albo rozwoju bezsenności. Dlatego trzeba w każdej sytuacji położyć się i wstawać o podobnej godzinie. Dobrze także będzie wystrzegać się drzemek podczas dnia, gdyż sypialnia powinna stać się miejscem przeznaczonym jedynie do odbywającego się w nocy odpoczynku. Pod wieczór trzeba także wystrzegać się od dań, które mogą być ciężkostrawne. Należy wystrzegać się picia wyrobów alkoholowych, kofeiny a także palenia papierosów.



Do łóżka trzeba iść spać wówczas, gdy de facto poczujemy się śpiący. Warto także stosować techniki relaksacyjne, gdyż pozwalają na rozluźnienie mięśni, minimalizują pułap uogólnionego lęku i napięcie. Można więc pójść na masaż albo rozpocząć medytowanie. Pomocna może okazać się na dodatek forma terapii polegająca na wykorzystaniu olejków. Może zostać także wdrożone leczenie przy użyciu leków, kiedy to pacjent przyjmuje leki na sen, uspokajające, antydepresyjne albo naturalne mieszanki ziół.
Osoby które zmagają się z insomnią muszą także korzystać z terapii psychologicznej.

ubezpieczenie, praca, zdrowie

  • Odsłon: 190

Podobne artykuły

Badania profilaktyczne w przedszkolach

Badania potrzebne w pracy leadera wycieczek

Aktywność ruchowa dobra dla serca